Ve spolupráci s našimi obchodními partnery a odbornou veřejností realizujeme další setkání s osobnostmi z byznysu a politického prostředí. Tentokrát se zaměříme na roli národních železničních dopravců v Evropě. Generálním partnerem akce je národní železniční společnost České dráhy.

Program
8.30- 9.00 registrace & snídaně
9.00 - 12.30 příspěvky řečníků, diskuse
12.300 - 13.00 networking & oběd

Místo: hotel President, nám. Curieových 100, Praha 1
Moderátor: Pavel Kočiš
Název: Národní železniční dopravci v Evropě
Podtémata:
- Role národních železničních dopravců
- Nové IT systémy 
- Projekt nádraží
- Rozvoj a směřování železniční dopravy
- Provozování soukromé dráhy
- Zrovnoprávnění nákladní železniční dopravy
- Příprava infrastrukturních projektů a jejich prosazování a schvalování

Přednášející:
Dan Ťok, 
ministr dopravy ČR
Pavel Krtek, generální ředitel, České dráhy
Pavel Surý, předseda představenstva, SŽDC - v zastoupení Jiří Svoboda, náměstek pro provozuschopnost dráhy, SŽDC
Jiří Pohl, Senior Engineer, Siemens
Ivan Bednárik, předseda představenstvo, ČD Cargo 
Tomáš Slavíček, předseda představenstva a generální ředitel, SUDOP Praha

 

Stát hledá nové využití pro zrušené tratě a nádraží

PRAHA Správci české železnice mají plán, jak si poradit s málo využívanými nádražími a tratěmi, po nichž i déle než dekádu už nikdo nejezdí. Vždy až poslední variantou je zrušení či zbourání.
Nechali si vytvořit studii, která jim pomohla určit klíčové parametry pro hledání další budoucnosti budov a kolejí. Po Novém roce ji budou řešit s krajskými politiky a úředníky. Do té doby chce mít
Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) vytvořený pracovní „balíček“ pro každý region zvlášť. „To, že nyní například tratě nemají využití, neznamená, že se je nutné zrušení. Význam může hrát
například to, zda v má v jejich okolí vzniknout průmyslová zóna nebo developerský projekt,“ řekl Jiří Svoboda, který v SŽDC vede úsek provozuschopnosti dráhy na včerejší konferenci vydavatelství
Mafra a Lidových novin. 
Svoboda mluvil také o tom, jak SŽDC – jež od loňského léta vlastní většinu českých nádraží – začala s jejich opravou. Za pět let má v plánu utratit více než osm miliard korun. Přednost mají logicky
stanice ve větších městech, kterými projdou denně minimálně tisíce lidí. Tam je snazší pronajmout komerční prostory pro restaurace, trafiky nebo pekárny. V méně lidnatých sídlech je situace horší, což si
SŽDC připouští. „Pravdou je, že některé obchody v menších městech skomírají,“ podotkl Svoboda. I otázku nádraží bude s krajskými lídry probírat. Pokud nemá smysl jejich komerční význam,
můžou po převedení na kraj a přestavbě sloužit třeba jako sociální bydlení. Nebo o němůže projevit zájem soukromá firma.
Krajním řešením je pak demolice budovy. „To by bylo pochopitelně velmi nepopulární. Případné bourání nádraží působí na řadu lidí jako svatokrádež – i v ateistickém Česku,“ glosoval ministr dopravy
Dan Ťok (za ANO), který byl také hostem konference.
V současné době to údajně hrozí jen u několika málo budov. Společně s dalšími řečníky – jimiž byli i zástupci Českých drah, ČD Cargo či firem Siemens a Sudop Praha – narazil Ťok například
na téma vysokorychlostních tratí, hluku z železničního provozu či na úskalí nákladní dopravy v Česku.

 

________________________

 

V případě jakýchkoliv dotazů nás neváhejte kontaktovat, Hana Partyková, konference@mafra.cz, hana.partykova@mafra.cz, tel. 225 063 139.


Partneři

Telefon

+420 225 063 107
+420 602 763 369
 

Email

konference@mafra.cz
 
 

Adresa

Anděl Media Center
Karla Engliše 519/11
150 00 Praha 5